Polityka jakości określona dla Samodzielnego Publicznego Wielospecjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Stargardzie zwanego SPWZOZ koresponduje z przyjętą strategią organizacji oraz potrzebami i oczekiwaniami pacjentów. Kierownictwo zapewnia warunki do tego, aby polityka jakości była wdrażana oraz utrzymywana na wszystkich szczeblach organizacji.
Jest ona skierowana na zapewnienie wysokiego poziomu usług medycznych i zawiera zobowiązanie do doskonalenia działań przy utrzymaniu efektywności ekonomicznej organizacji. Stanowi ramy do określenia i przeglądu celów dotyczących jakości.
Cele Polityki Jakości są następujące:
- Zadowolenie klienta.
- Stałe podnoszenie jakości we wszystkich obszarach działalności.
- Utrzymanie wysokiej pozycji na rynku usług zdrowotnych w Regionie.
Realizowane są poprzez:
- Podnoszenie kwalifikacji i doskonalenie zawodowe personelu.
- Poprawę warunków pobytu pacjentów.
- Zwiększenie dostępności do świadczeń i poprawę ich jakości.
- Wprowadzenie nowoczesnych procedur medycznych w dziedzinie diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji.
- Prowadzenie sprawdzonych programów profilaktycznych i terapeutycznych w obrębie specjalności obecnych w SPWZOZ.
- Realizowanie procedur medycznych na poziomie odpowiadającym standardom ustalonym przez ośrodki referencyjne oraz medycynę opartą o fakty opisane w literaturze fachowej.
- Zachowanie właściwych relacji kosztów do efektywności pracy.
- Pozyskiwanie środków na rozwój SPWZOZ poprzez sprzedaż usług po konkurencyjnych cenach.
- Kreowanie etycznych postaw personelu.
- Wzmocnienie identyfikacji personelu ze swoim zakładem pracy.
- Dbałość o środowisko naturalne w otoczeniu SPWZOZ.
Dyrekcja deklaruje pełne zaangażowanie własne i całego personelu we wdrażaniu i utrzymaniu Systemu Zarządzania Jakością oraz ciągłego doskonalenia dla zapewnienia pacjentom coraz lepszych warunków leczenia i opieki. Wszyscy pracownicy Samodzielnego Publicznego Wielospecjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Stargardzie Szczecińskim są odpowiedzialni za realizację Polityki Jakości w odniesieniu do ich stanowisk pracy i zobowiązani do wykazywania inicjatywy w zakresie doskonalenia procesów i usług.
Świadomy wybór normy PN-EN ISO 9001:2009 Systemu Zarządzania Jakością pozwala osiągać wyznaczone cele i ustawicznie rozwijać organizację, spełniając misję:
„Zdrowie i zadowolenie pacjentów – naszym sukcesem”
Dyrektor
Paweł Waldemar Bakun
Stargard, data aktualizacji 10.06.2016 r.
Ostatnia aktualizacja: 4 listopada 2020, 11:18:48, przez Administrator